|
Originally Posted by Andretti
|
Hej!
SJÄLVKLART vill jag inte ändra på innehållet. Men jag menar nog att man skulle kunna använda ett mer vardagligt språk för att göra boken mer tillgängling. Bilderna skulle också kunna vara större, i färg och fler till antalet. Det måste ju finnas godkända auktoriteter som kan göra nya bilder, även om det måste ske under största noggranhet.
|
Detta diskuteras ofta. Men faktum är att "The Golfing Machine, LLC" äger rättigheterna till boken, vilket också innebär att de har rätt att göra vad de vill med den. TGM LLC är idag ett företag som betraktar sig själva dels som är ett utbildningsinstitut och dels som en bokförsäljare. Den enda som rent legalt styr över bokens framtid är därför TGM LLC. Nyligen ryktades det om att den sjunde upplagan kommer under 2006, vilket dock inte bekräftats från TGM LLC. Med det sjunde upplagan menar man att man tar in den korrektur som Homer hade färdigställt, men inte han ge ut innan sin död. Från många källor har jag hört att Homer ansåg att den sjunde upplagan kommer att vara komplett och att inga ändringar sedan behöver göras. Korrekturen är dock inte särskilt omfattande och man klarar sig gott med den sjätte upplagan och vad som diskuteras på de olika TGM-forumen.
|
Originally Posted by Andretti
|
|
Som Thom säger så känns boken inte riktad till pöbeln- men det borde den vara! Eller? Jag känner inte till några andra böcker som har samma grad av precision. Så varför skall inte ALLA läsa TGM?
|
På den fundamentala sidan X i boken anges vad bokens intentioner är:
|
Quote:
|
|
The Duffer's Bible, the Golf Nut's Catalog, the Circuit Player's Handbook and the Instructor's Textbook.
|
Frågan är om det kan sägas bättre. "ALLA" ingår inte i de kategorierna. Men uttrycker man det i stället som att "varför skall inte alla använda TGM i sin instruktion" så kan jag bara hålla med om att det är en bra, men också lite knepig fråga. Två av aspekterna på det är att TGM LLC har rättigheterna till boken och namnet och att vissa mer "stolta" instruktörer gärna vill få sina kunder att tro att de har något helt eget att komma med. När det gäller det senare tycker jag att även den "stolte" golfinstruktören skulle kunna använda TGM och sedan utveckla kreativa övningar och instruktionskoncept runt TGM. Det finns det också några som gör. Man hittar dem alla på de tre stora TGM-forumen, av vilket detta är ett.