View Single Post
Old 01-14-2006, 09:16 AM
Andretti Andretti is offline
Junior Member

Hittat rätt
Hej!

Här kommer ytterligare en som Metallion har på sitt samvete. Minns inte riktigt vad det var, men det kan ha varit när Tomaselloklippen länkades på SC för en tid sedan.

Det jag gillar med TGM är att det verkligen känns komplett. Att satsa på golf kan vara väldigt tidskrävande och då är det skönt att veta att man är på rätt spår och att man följer en bestämd linje. Annars inser man kanske efter 10 år att man är tillbaka där man började =)

Angående boken:
TGM är verkligen något unikt. Efter ha läst den kan man ju bara ana hur mycket tid och möda det måste ha inneburit att publicera något så komplett om något så komplext. All heder åt Homer.
Men samtidigt måste jag säga... jag kan ju inte vara det enda som känner att boken förtjänar en ORDENTLIG omarbetning. Nu vill jag ABSOLUT INTE svära i kyrkan, inte alls. Men vare sig texten eller bilderna ligger på rätt nivå år 2006.
SJÄLVKLART vill jag inte ändra på innehållet. Men jag menar nog att man skulle kunna använda ett mer vardagligt språk för att göra boken mer tillgängling. Bilderna skulle också kunna vara större, i färg och fler till antalet. Det måste ju finnas godkända auktoriteter som kan göra nya bilder, även om det måste ske under största noggranhet.

Som Thom säger så känns boken inte riktad till pöbeln- men det borde den vara! Eller? Jag känner inte till några andra böcker som har samma grad av precision. Så varför skall inte ALLA läsa TGM?

Ha det bra. Ser fram emot många givande diskussioner med er alla!

A

PS. Mitt nick på SC är 'Aero'
Reply With Quote